Na deze praktische training ben je in staat om direct met de webcarestrategie aan de slag te gaan.

Leerpunten:
  • Businesscases
  • Implementatie
  • Inrichting rapportage
Duur:
1 dag / 2 dagdelen

Samenvatting

Vragen, opmerkingen en klachten richting bedrijven of merken op social media; wie ziet ze niet voorbij komen? Ook als gemeente heb je hiermee te maken. Maar wat doe je er mee? Reageren of niet reageren omdat je niet weet wat voor reacties je dan ontketent? Onze ervaring is dat gemeenten nog veel kunnen leren en inspiratie kunnen opdoen rond webcare en hoe je dat als (grote) organisatie inzet. Hoe maak je zo’n strategie? Hoe zet je webcare reactief en proactief in? Wat komt er allemaal bij kijken? En vooral: hoe kun je als gemeente een webcarestrategie ontwikkelen? In een workshop ‘Social media als servicekanaal: de strategie’ gaan we in op de mogelijkheden van social media als servicekanaal en geven we antwoord op vragen als:

  • Waar liggen voor gemeenten kansen bij webcare?
  • Welke soorten webcare zijn er en hoe breng je daar een goede balans in?
  • Hoe ziet de inrichting van een webcare-omgeving er uit?
  • Welke programma’s kun je het beste gebruiken?
  • Hoe kunnen resultaten van inspanningen inzichtelijk worden gemaakt
  • Hoe past webcare in de strategie van de gemeente?
  • Wat komt er kijken bij de ontwikkeling van een webcarestrategie?
  • Tegen welke dilemma’s kun je aanlopen en wat zijn goede richtlijnen?
  • En aan welke media doe je mee?
  • Hoe stuur ik het KCC-team aan?
  • Wat kan ik verwachten van het KCC-team?

Resultaat

Na deze persoonlijke en praktische training vol tips en trucs, heb je alle benodigde kennis om aan de slag te gaan met de ontwikkeling van een goede webcarestrategie.

Opzet

Deze training is interactief van opzet met veel praktijkvoorbeelden. Deze training wordt incompany gegeven en op maat aangepast aan uw specifieke wensen. De deelnemers ontvangen een certificaat van deelname. Voor wie? Leidinggevenden, teamcoördinatoren, programmamanagers, projectleiding en project- en werkgroepleden KCC.

Onderstaande trainer(s) is verantwoordelijk voor deze training.

Youri Vos

Interim-manager, organisatieadviseur, allround trainer, assessmentadviseur en coach

Mathieu Hermans

Trainer en bedrijfsadviseur digitale dienstverlening en Social Media