Je werkt als dienstverlener in de receptie of snelbalie van het KCC. Je moet correct en snel mensen te woord staan, goed kunnen doorvragen en snel kunnen doorverwijzen. Je ‘bedient’ meerdere kanalen en applicaties. Deze vaardigheidstraining is gericht op de spilfunctie die de deelnemers moeten vervullen als visitekaartje van de gemeente op basis van uitgangspunten van hostmanship.

Leerpunten:
  • Persoonlijke ontwikkeling als dienstverlener
  • Mensenkennis
  • Samenwerken
Duur:
1 dag / 2 dagdelen

Samenvatting

De deelnemers krijgen inzicht in de spilfunctie die ze moeten vervullen als visitekaartje van de gemeente. Die functie is leuk en uitdagend, en met praktische handreikingen en persoonlijke feedback kunnen ze van hun rol een succes maken en aan de eigen dienstverlening blijven werken.
De volgende onderwerpen komen aan de orde:
  • Wat wil de gemeente met de dienstverlening aan de burger
  • Klantgericht, wanneer ben ik dat?
  • Doorverwijzen met behulp van applicaties.
  • Hoe vervul ik de rol van regisseur voor bezoekers/bestuurders?
  • Samenwerken met 1e en 2e lijns dienstverlening.
  • De afgifte van snelproducten.

Resultaat

De receptiemedewerker of gastvrouw weet hoe hij/zij klanten en bezoekers voor ambtelijke organisaties en bestuur moet ontvangen, hij/zij beantwoordt eerste vragen, kan onder druk multitasken, wijst de weg, geeft snel producten af, verwijst correct door, houdt toezicht op de stukken die ter inzage liggen bij de receptie, etc.

Opzet

Onze trainers bieden een eigentijdse aanpak. Ze gebruiken moderne leermiddelen, spel- en werkmethoden, verhelderende audio- en videoproducties en praktijksimulaties.

Onderstaande trainer(s) is verantwoordelijk voor deze training.

Youri Vos

Interim-manager, organisatieadviseur, allround trainer, assessmentadviseur en coach