Dienstverlening is een vak. Daarom is het belangrijk dat je heel goed bent in het voeren van gesprekken. Dat leer je in deze training! Je krijgt een betere kijk op jouw rol binnen het KCC. Daarnaast ontwikkel je alle noodzakelijke vaardigheden voor een goed gesprek met de klant.
Leerpunten:
- Gespreksvaardigheden
- Persoonlijke ontwikkeling
- Samenwerken
Duur:
1 dag / 2 dagdelen
Samenvatting
Hoe kun je zo goed mogelijk inspelen op de vraag van de klant? Dat staat centraal in deze training. En we nemen de ideeën over dienstverlening van de organisatie als uitgangspunt? In de training werken bespreken we vooral de dagelijkse praktijksituaties. We maken gebruik van video’s en leuke spelmodules. Aan het eind ken je je kwaliteiten en ontwikkelpunten op gebied van gesprekstechnieken. Bovendien heb je praktische over handvatten gekregen om hieraan te blijven werken.
Resultaat
- In een gesprek met de klant kun je goed luisteren, je kunt op juiste wijze doorvragen om de kern te vatten en je kunt het gesprek samenvatten (LSD-techniek).
- Je bent in staat de ‘vraag achter de vraag’ te achterhalen.
- Je kunt reageren op inhoud en op emotie.
- Je kunt gestructureerd gesprekken voeren.
- Je kent je kwaliteiten en ontwikkelpunten op het gebied van gesprekstechnieken.
Opzet
Onze trainers bieden een eigentijdse aanpak. Ze gebruiken moderne leermiddelen, spel- en werkmethoden, verhelderende audio- en videoproducties en praktijksimulaties.
Onderstaande trainer(s) is verantwoordelijk voor deze training.
Youri Vos
Interim-manager, organisatieadviseur, allround trainer, assessmentadviseur en coach