Collega’s aanspreken op gedrag, boodschappen, duidelijk en respectvol overbrengen is niet gemakkelijk. Het kan zelfs tot misverstanden en irritatie leiden. En dat is juist niet wat je wilt bereiken. Feedback geven op de werkvloer is heel belangrijk. Het bevordert de onderlinge samenwerking.

Leerpunten:
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Effectief communiceren
Duur:
1 dag / 2 dagdelen / 1 dagdeel

Samenvatting

Tijdens de training ga je vooral ‘leren door te doen’: korte theoretische inleidingen worden afgewisseld met oefeningen en rollenspellen. Aan de hand van verschillende praktijkcases verzamel je tips en gereedschappen die je helpen om feedback te geven en te ontvangen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • De grondbeginselen van effectieve communicatie: waarnemen, interpreteren, luisteren, samenvatten en doorvragen.
  • Werken aan onderling vertrouwen.
  • Feedback geven volgens de ik-ik-jij-wij-methode.
  • Ontvangen van feedback: de do’s en don’ts.
  • Invloed uitoefenen op lastige situaties.

Resultaat

Onze trainers bieden een eigentijdse aanpak. Ze gebruiken moderne leermiddelen, spel- en werkmethoden, verhelderende audio- en videoproducties en praktijksimulaties.

Opzet

Via het werken met casussen wordt de theorie met de praktijk verbonden. Deze opleiding is interactief van opzet met veel door de deelnemers zelf aangedragen praktijkvoorbeelden. Er is ruimte voor het delen van ervaringen, discussies en meningen over de verschillende onderwerpen.

Onderstaande trainer(s) is verantwoordelijk voor deze training.

Youri Vos

Interim-manager, organisatieadviseur, allround trainer, assessmentadviseur en coach

Janny van der Laan

Opleidingskundige, trainer en trainingsacteur