Collega’s aanspreken op gedrag, boodschappen, duidelijk en respectvol overbrengen is niet gemakkelijk. Het kan zelfs tot misverstanden en irritatie leiden. En dat is juist niet wat je wilt bereiken. Feedback geven op de werkvloer is heel belangrijk. Het bevordert de onderlinge samenwerking.
Leerpunten:
- Persoonlijke ontwikkeling
- Effectief communiceren
Duur:
Samenvatting
Tijdens de training ga je vooral ‘leren door te doen’: korte theoretische inleidingen worden afgewisseld met oefeningen en rollenspellen. Aan de hand van verschillende praktijkcases verzamel je tips en gereedschappen die je helpen om feedback te geven en te ontvangen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- De grondbeginselen van effectieve communicatie: waarnemen, interpreteren, luisteren, samenvatten en doorvragen.
- Werken aan onderling vertrouwen.
- Feedback geven volgens de ik-ik-jij-wij-methode.
- Ontvangen van feedback: de do’s en don’ts.
- Invloed uitoefenen op lastige situaties.
Resultaat
Onze trainers bieden een eigentijdse aanpak. Ze gebruiken moderne leermiddelen, spel- en werkmethoden, verhelderende audio- en videoproducties en praktijksimulaties.
Opzet
Via het werken met casussen wordt de theorie met de praktijk verbonden. Deze opleiding is interactief van opzet met veel door de deelnemers zelf aangedragen praktijkvoorbeelden. Er is ruimte voor het delen van ervaringen, discussies en meningen over de verschillende onderwerpen.