Medewerkers in het KCC dienen te beschikken over voldoende digitale vaardigheden. Een vakantie boeken, geldzaken regelen, informatie zoeken op het internet, webshoppen. Veel kan tegenwoordig ‘online’, maar niet iedereen is even handig op dat gebied. Voor het KCC kan dat een bron zijn van ergernis en productiviteitsverlies. Daar moet men immers goed kunnen switchen tussen fysieke en digitale dienstverlening en snel en efficiënt gebruikmaken van applicaties.
Leerpunten:
- Digitale vaardigheden
- Tekstverwerking
- Toepassing van applicaties en systemen
- Het snel vinden van informatie
Duur:
Samenvatting
Deze training wordt vooral gebaseerd op de meest voorkomende belemmeringen die je zelf ervaart in de dagelijkse praktijk, bij het benutten van applicaties, tekstverwerking, het veilig gebruik van het internet en andere basisvaardigheden.
Resultaat
De trainer leidt de deelnemers in simpele stappen langs de meest gebruikte functies: het opstarten en afsluiten van programma’s, toetsenbord- en muisvaardigheid, sneltoetsen, tekstverwerking, het ontvangen en verzenden van e-mail, het juiste gebruik van het internet en andere basisvaardigheden. De trainer leert je door vaardigheden en attitude de juiste digitale applicaties te hanteren en de KCC informatie snel boven tafel te kunnen halen.
Opzet
Onze trainers bieden een eigentijdse aanpak. Ze gebruiken moderne leermiddelen, spel- en werkmethoden, verhelderende audio- en videoproducties en praktijksimulaties.