De gemeente Goirle werkt continu aan de verbetering van de dienstverlening aan haar inwoners, instellingen en bedrijven. Ninke Voskuilen, domeinmanager Publiek van de gemeente Goirle vertelt over haar ervaringen met Novostar.
“Toen Novostar onze organisatie in 2020 heeft doorgelicht met de vraag of het opzetten en inrichten van een KlantContactCentrum (KCC) van meerwaarde zou zijn, hebben wij de praktische en laagdrempelige werkwijze ervaren van de adviseurs.
Met de aanbevelingen van de 0-meting konden wij zelfstandig aan de slag. We hebben we daarbij gebruik gemaakt van de expertise op afroep via Novostar met een strippenkaart. De strippenkaart geeft ons de gelegenheid het zoveel mogelijk zelf te doen, maar met de mogelijkheid om af en toe hulp in te roepen, te sparren of inspiratie op te doen. Zo houden we vaart en koers richting 2030 en kunnen onze eigen mensen het gezicht zijn en blijven van deze ontwikkeling. Novostar ondersteunt vooral met advies, coaching en training van leiding en medewerkers, dat is erg prettig”, aldus Ninke.
Ninke vertelt verder: “De jarenlange ervaring van Novostar ‘in het vak’ heeft ons ook geholpen om via een duidelijk advies en een mooi stappenplan, aan de slag te gaan om de ouderwetse ‘telefonie’ door te ontwikkelen naar een KCC, waarbij de menselijke factor steeds centraal staat.
“Ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling kies ik voor deelname aan de 10-daagse praktijkopleiding Manager Dienstverlening via Novostar. Deze start in april dit jaar en zal mij inspiratie en handvatten geven om de dienstverlening van onze organisatie toekomstproof in te richten en te borgen. Ik kijk er erg naar uit om samen met de trainers en deelnemers aan de slag te gaan!”