Er zijn nogal wat communicatiekanalen te bedenken, naast balie, telefoon en e-mail. Denk aan: Twitter, Linkedin, Facebook, SMS of Whatsapp. Die worden gebruikt voor leuke opmerkingen, klachten, grappen en al dan niet uit de hand gelopen discussies. Je kunt er als KCC niet meer omheen en je zult ook op deze kanalen moeten reageren. Welke wil je inzetten? En hoe doe je dat dan? Daar gaat deze training over.

Leerpunten:
  • Bondig en direct communiceren
  • Klantgericht schrijven
  • Omgangsvormen op social media
Duur:
1 dag / 2 dagdelen

Samenvatting

  • Introductie in Social Media.
  • Webcare en reputatiemanagement.
  • De do’s en don’ts van Social Media.
  • Klantgericht reageren.
  • Reactieve en proactieve houding.
  • Monitoring Sociale Media.

Resultaat

  • Je weet welke Social Media je wilt benutten.
  • Je kent de omgangsvormen op Social Media.
  • Je kunt Social Media en andere kanalen combineren.
  • Je kunt op effectieve en klantgerichte manier reageren.

Opzet

Onze trainers bieden een eigentijdse aanpak. Ze gebruiken moderne leermiddelen, spel- en werkmethoden, verhelderende audio- en videoproducties en praktijksimulaties.

Onderstaande trainer(s) is verantwoordelijk voor deze training.

Youri Vos

Interim-manager, organisatieadviseur, allround trainer, assessmentadviseur en coach

Mathieu Hermans

Trainer en bedrijfsadviseur digitale dienstverlening en Social Media