Veel organisaties worstelen met de juiste opvolging van terugbelverzoeken. Terugbelverzoeken (of liever gezegd ’terubelbeloftes’) worden vaak niet of te laat nagekomen wat leidt tot extra telefoontjes bij het KCC (herhaalverkeer), geïrriteerde bellers en in the end een lagere klanttevredenheid. Daarom nemen we afscheid van de klassieke terugbelverzoeken. Hallo terugbelafspraken!
De afgelopen periode hebben wij samen met een middelgrote gemeente een oplossing bedacht én met succes ingevoerd: TERUGBELAFSPRAKEN. Het KCC plant de terugbelafspraken rechtstreeks in de agenda’s van de collega’s van de vakafdeling voor de telefoontjes die zij zelf niet kunnen beantwoorden . Net zoals bij de baliedienstverlening voor de afdeling Burgerzaken bijvoorbeeld. Dit heeft een aantal voordelen: klanten weten exact wanneer ze teruggebeld worden, vakspecialisten zijn beter voorbereid voor het gesprek en het KCC bereikt daarmee een hogere “First-Time-Fix”.
De resultaten? Nagenoeg geen herhaalverkeer meer en een stijgende klanttevredenheid! Wil je weten hoe dit werkt? Neem contact met ons op en ontdek hoe we dit ook in jouw organisatie succesvol kunnen invoeren. Een boost voor je klanttevredenheid, zonder investeringen in applicaties of extra capaciteit.
Hoe kunnen wij jou helpen? Laat het ons weten!
Neem dan contact met ons op via het contactformulier of bel naar 085- 78 23 775.